divendres, 22 d’agost del 2008

Rutas Carlistas, el camí del General Cabrera als Ports

Rutas Carlistas, de Joan Josep Rovira Climent, és el llibre que el mateix autor, acompanyat de Josep Rodrigo, regidor de Projecció exterior, turisme i juventut va presentar el passat dijous a la sala de plens d’ulldecona.

El llibre de Rovira Climent és un petit volum, fàcil de llegir, que explica la ruta del general Cabrera i se centra en les poblacions de Morella, Benassal i Tortosa. Segons l’autor, no és una guia turística típica, però la lectura del mateix pot despertar el desig de viatjar al llocs que se citen i pot servir com a llibre de ruta durant el dia i de capçalera, a la nit.


Rutas Carlistas, com la majoria de llibres que escriu Rovira Climent, és una obra que ha estat escrita gràcies a un gran treball de documentació i als testimonis orals de les persones dels pobles protagonistes. L’escriptor, nascut a Cinctorres i resident a Tortosa, es declara un apassionat de viatjar pels poblets de l’interior dels ports, asseure’s al costat de la gent gran i recollir totes les històries que li expliquen. Així és com naixen la majoria dels llibres que té publicats.


Durant la presentació, Joan Josep Rovira, va explicar diverses anècdotes referents als carlistes. Com a punt de partida va citar Rafalgarí, un poble destruït al mig del bosc, a la vora de Fredes, que dóna nom a un dels seus llibres. En aquell poble hi ha una construcció enderrocada on els carlistes s’hi refugiaven. També va explicar com els carlistes eren gent pobra, que sortien a lluitar amb espardenyes i boina i que bàsicament les seues, eren guerres ideològiques, més que per motius econòmics.


En finalitzar, Rovira Climent ens va parlar del llibre, de les seues vivències i objectius i dels projectes de futur.

(per sentir les declaracions de l'autor i per més informació, busqueu a www.radioulldecona.net la notícia del dia del 19 dagost de 2008)

5 comentaris:

aloysius ha dit...

Encara no m'he llegit el llibre però el que si ue m'he llegitaquests dies ha sigut "Rafalgarí".
Trobo que Rovira Climent escriu bé, té sensibilitat a l'hora de tractar els temes i té un llenguatge clar i precís però sense perdre mai de vista l'estil que li és propi.

lidlab ha dit...

HOla aloysius, per fi un comentari al meu blog!! Gràcies. =)


Jo de rovira Climent només m'he llegit Panxampla, bandoler o fugitiu? i també me va agradar molt. És un llibre que te fa agafar carinyo a un bandoler que és capaç de matar a qui sigue per complir el seu somni. I, al final, te fa emocionar i tot!

el de rafalgarí el tinc pendent... Angela Buj, la nostra profe sempre mo'l recomanava... miraré si està a la biblio!!!

L

aloysius ha dit...

Ja te'l dixaré jo...se llegeix en dos hores com a màxim.

lidlab ha dit...

Holaaaa!!

gràcies per l'oferiment. Si me'l vols dixar m'estalviaras la multa de la biblioteca... perquè sempre m'oblido de tornar los llibres quan toca.

gràcies...

L

lidlab ha dit...

veus, avui m'acaben de fotre multa a la biblio de medicina...
si és que al final no agafaré cap llibre!!! jejejeje!

L